Fidelity Digital Assets, дъщерното дружество на Fidelity, стартира през октомври 2018 г. с цел създаване на крипто услуги за институционалните инвеститори на инвестиционната компания.
Сега Fidelity казват, че 90% от най-големите им клиенти питат за Биткойн. Ръководителят на продажбите и маркетинга на Fidelity Digital Assets Кристин Сандлър каза пред Boston Globe, че Биткойн (BTC) е основният дигитален актив, чрез който хората навлизат в крипто пространството. Въпреки това, Етериум (ETH) също се радва на нарастващ интерес.
„Имаме работа с по-традиционни инвеститори и входното средство за това пространство е до голяма степен Биткойн“, каза Сандлър. Интересът към подобни на Етериум „ескалира през последните няколко месеца, но [дори не се доближава до този към Биткойн].“
Президентът на Fidelity Digital Assets, Том Джесоп, казва, че пандемията е била голям катализатор за инвестициите в криптовалути предвид настоящата несигурност.
„Това, което накара хората да [взаимодействат с крипто], беше пандемията, тъй като имате този оскъден клас активи и среда, в която валутата ни се девалвира и се печатат много пари“ – каза Джесоп.
Джесоп добави, че когато инвеститори като Пол Тюдор Джоунс и Стенли Дръкенмилер започнаха да говорят за Биткойн като хедж срещу инфлацията, тогава „се разпали пламъка„.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Това ниво е критично за възхода на Биткойн, според анализатора Бенджамин Коуен
Но след целия интерес от по-големите инвеститори на компанията, Fidelity се стреми да позволи на инвеститорите на дребно да имат експозиция към Биткойн. След регулаторното одобрение на свързаните с крипто ETF (борсово търгувани фондове), Fidelity планира да създаде Биткойн ETF, който да позволи на по-широк кръг от инвеститори с не толкова висока нетна стойност и институционални играчи да навлязат в пространството.
„Ако някой просто един ден се събуди и си каже : ‘Трябва да имам експозиция към Биткойн’, възможностите му са ограничени. ETF би бил много по-достъпен продукт“ – каза Сандлър.
Fidelity прави своя залог на Биткойн и крипто пространството допълнително с инвестиции в различни крипто старъпи, както и в компанията за крипто данни Coin Metrics и борси като ErisX и Talos.
Джесоп каза, че тези видове инвестиции „поддържат [Fidelity] по-бдителни за това какво се случва в действителност, което е изключително важно предвид колко бързо се движат нещата„.
Circle, компанията зад стабилната монета USDC, събра над $1.1 милиарда в дългоочакваното си IPO, надминавайки по-ранните си цели.
Слуховете се засилват около базираната на Solana платформа за меме монети Pump.fun, за която се твърди, че подготвя продажба на токени на стойност $1 милиард при оценка от $4 милиарда, въпреки че екипът все още не е потвърдил публично никакви подробности.
Кевин Хасет, шеф на Националния икономически съвет през втория мандат на Тръмп, разкри, че е инвестирал няколко милиона долара в крипто борсата Coinbase, което предизвика опасения за потенциални конфликти на интереси във Вашингтон.
Брад Гарлингхаус категорично отрече, че Ripple някога е опитвала да придобие Circle, компанията зад стабилната монета USDC, с което сложи край на седмици на спекулации за потенциална сделка на стойност $5 милиарда.