Във вторник (12-ти ноември), Facebook обяви старта на “Facebook Pay”, който ще обхваща разплащания на четирите социални медийни платформи на компанията, т.е. Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp.
Според Дебора Лиу, вицепрезидентът на Facebook за “Marketplace & Commerce”, въпреки че хората “вече използват плащания през нашите приложения, за да пазаруват, даряват за каузи и изпращат пари един на друг”, самата платформа иска да има по-опростен и сигурен механизъм за плащане.
Тя също така посочи, че след като настройте начина на плащане (например една от дебитните си карти), не е необходимо да въвеждате данните всеки път, когато използвате услугата:
Facebook Pay поддържа повечето основни кредитни и дебитни карти, както и PayPal. Плащанията се обработват в партньорство с компании като PayPal, Stripe и други, по целия свят. Facebook Pay е изграден върху съществуваща финансова инфраструктура и партньорства, и е отделен от портфейла Calibra, който ще работи в мрежата на Libra.
Можете да активирате Facebook Pay за някои приложения или той да бъде използван по подразбиране, във всички платформи на компанията.
Характеристиките на разплащателния инструмент включват история на транзакции и поддръжка на клиенти в реално време, чрез чат на живо.
Facebook Pay първоначално (тази седмица) се предоставя във Facebook и Messenger в САЩ, но услугата трябва да стане достъпна и в четирите приложения, като също така се очаква подкрепа в други юрисдикции.
Лиу завършва, споделяйки:
Facebook Pay е част от нашата текуща работа, целяща да направи търговията по-удобна, достъпна и сигурна за хората в нашите приложения. И по този начин ние вярваме, че можем да помогнем за растежа на бизнеса и да дадем възможност за хората навсякъде да купуват и продават неща онлайн. Ще продължим да разработваме Facebook Pay и да търсим начини да го направим още по-ценен за хората, използващи нашите приложения.
В изненадващ за Meta Platforms Inc. развой на събитията последният финансов отчет на компанията за първото тримесечие не само отразява значителен спад в цените на акциите, но и до значително намаляване на богатството на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
„Пролетният доклад за крипто за 2024 г.“ на Chainalysis хвърля светлина върху значителния ръст в активността на портфейлите по веригата, което показва скок в участието на инвеститорите, надминаващо нивата, наблюдавани в предишни пазарни цикли.
Consensys, компанията майка на MetaMask, предприе съдебни действия срещу Комисията по ценни книжа и борси (SEC) в съд в Тексас, твърдейки, че регулаторните превишават правата си.
Дедоларизацията ще заема централно място на предстоящата среща на върха на БРИКС през 2024, планирана за октомври тази година.