Facebook актуализира политиката си, за да позволи на криптовалутите отново да бъдат рекламирани, като същевременно запази забраната за популяризирането на ICO, в съобщение, публикувано във вторник, 26-и юни.
Според съобщението, компанията се е насочила към най-добрия начин да „рефинира“ общата забрана за рекламиране, свързана с криптовалути „през последните няколко месеца“, за да „позволи някои реклами, докато работи за да гарантира, че са безопасни.“
Ревизираната „политика на забранени продукти и услуги“ на Facebook вече гласи:
От 26-и юни ще позволим на реклами, които популяризират криптовалутите и свързаното съдържание, от предварително одобрени рекламодатели. Но ние ще продължим да забраняваме реклами, които популяризират двоични опции и ICO.
Ново актуализираната политика изисква рекламодателите, които искат да пускат реклами за продукти и услуги с криптoвалути, да подадат заявление, за да позволят на Facebook да прецени дали са допустими. Кандидатите са инструктирани да включат „всички лицензи, които са получили, независимо дали се търгуват на публична фондова борса и друга подходящи публична информация за тяхната дейност“.
Предвид тези ограничения Facebook признава, че „не всеки, който иска да рекламира, ще бъде в състояние да направи това“. Компанията казва, че ще се вслуша в обратната връзка и ако е необходимо ще преразгледа политиката си с течение на времето. Тe също така заявяваt, че ще продължaт да „изучаваt“ технологията, стояща в основата на криптовалутите, докато продължават да развиват своята политика.
Facebook обяви първата си забрана през януари 2018 г., което според него е предназначено да предотврати „реклами, които популяризират финансови продукти и услуги, които често са свързани с подвеждащи или измамни промоционални практики“.
По това време Facebook подчерта, че първоначалната му политика е „умишлено широка“, за да даде на компанията време да усъвършенства мерките за откриване и предотвратяване на безскрупулни организатори.
На 14 юли законодателите в САЩ стартират „Седмица на криптовалутите“, за да придвижат три ключови законопроекта, които могат да променят регулацията на дигиталните активи.
Сенатът на САЩ потвърди Джонатан Гулд за следващ шеф на Службата за валутен контрол (OCC), като номинацията му бе предадена на президента Доналд Тръмп за окончателно одобрение.
Австралия засилва усилията си в областта на дигиталните валути със следващата фаза на проект „Acacia“ – пилотна програма, насочена към тестване на дигиталната валута на централната банка (CBDC) и токенизираните финанси в реални приложения.
Според Bloomberg, Министерството на финансите на САЩ официално отмени спорното изискване за отчитане на криптовалути, което бе насочено към децентрализираните борси.