Крипто спонсорства, блокчейн бази данни и какви ли не други начини на интеграция може да видим в спортната сфера.
Поредното доказателство за това е футболния клуб Бенфика, който започва да приема криптовалути като средство за разплащане на фен артикули и билети.
Бенфика наскоро стана шампион на Португалия за 37-ти път и се радва на огромна подкрепа както на национално, така и на международно ниво.
Клубът има 115-годишна история, признат е за един от най-известните футболни клубове в света с над 230 хиляди активни членове, 7 милиона последователи в интернет и 14 милиона поддръжници по целия свят. Сега тимът се отличава с това, че е първият толкова голям футболен отбор, който приема крипто плащания.
Феновете и клиентите вече могат да купуват билети за всички продукти на уебсайта на клуба със собствения токен на UTrust (UTK) или с BTC, или ETH.
Utrust твърди, че подкрепя мигновени крипто-към-фиат трансфери, позволявайки на Бенфика по същество да прибере своите приходи директно в брой. В прессъобщението се обяснява, че това позволява на клуба да избяга от проблемите около волатилността на криптовалутите, като същевременно използва блокчейн технологията за провеждане на сигурни и прозрачни транзакции.
Клубът твърди, че се стреми към по-нататъшно развитие на своята фен база с новата си опция за крипто плащания, рекламирайки новото плащане на феновете като най-евтината, най-безопасната и най-бързата възможност за онлайн транзакции.
Главният изпълнителен директор на Бенфика, Домингос Соарес Де Оливейра коментира това ново начинание:
Ние осъзнаваме, че много от нашите поддръжници са дигитални потребители на първо място, така че искаме да сме в крак с модата, когато става въпрос за приемане на нови технологии и предоставяне на най-доброто онлайн изживяване за нашите поддръжници.
Друг пример за навлизането на футбола в света на блокчейн е отбора от английската Висша лига, Уест Хем Юнайтед, който си партнира с блокчейн платформата Socios.com, за да създаде свой собствен крипто токен. ФК Улвърхамптън Уондърърс също обявиха партньорство с крипто борсата CoinDeal, което се превърна в първия случай на крипто борса, която да спонсорира футболен отбор.
Но не всичко се свежда само до футбола. Много други спортове вече се ориентират към пространството, като вече редица американски футболисти искат да им се плаща в крипто.
Също така българският футболен от Първа професионална лига, Левски София, интегрира блокчейн за проследяване на фен артикулите, както и да се бори с проблема с фалшификацията на стоки. Toва направи Левски първият отбор в света, който да интегрира блокчейн технологията.
Coinbase направи важна крачка към разширяване на присъствието си в областта на децентрализираните финанси (DeFi), като привлече в екипа си ръководството на Opyn Markets, известна компания в сектора на DeFi дериватите.
Grayscale Investments призова Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) да разреши пускането на своя мулти-крипто ETF – Grayscale Digital Large Cap Fund – с аргумента, че по-нататъшни забавяния нарушават законоустановените срокове и нанасят вреди на инвеститорите.
Robinhood официално въведе услугите за стейкинг на Етериум (ETH) и Solana (SOL) за своите клиенти в САЩ, предлагайки на потребителите нов начин да печелят награди от своите крипто активи.
Изпълнителният директор на Binance Ричард Тенг сподели оптимистична прогноза за бъдещето на криптовалутите по време на участието си в предаването „Mornings with Maria“, като подчерта нарастващото глобално приемане, напредъка в регулаторните рамки и интеграцията на стратегически резерви.