Пет от най-големите автомобилни производители - BMW, General Motors, Ford, Renault и Honda - ще започнат да тестват блокчейн система за идентификация и разплащане на автомобили през следващия месец в САЩ.
Съобщава се, че алиансът предвижда системата да се прилага към свързани електрически превозни средства, така че покупките в бензиностанции могат да се записват и плащат автоматично, когато колата е включена да зарежда акумулатора си.
През септември компанията майка на Mercedes-Benz, Daimler AG и фирмата за машинно инженерство Dürr AG извършиха пилотна транзакция на търговско-финансовата мрежа Marco Polo, която е собственост на блокчейн софтуерна компания R3.
През август производителят на автомобили също тества блокчейн плащания от машина към машина за камионите в партньорство с франкфуртска банка и Commerzbank.
Както бе съобщено през септември, индийският автомобилен производител – Tata Motors – иска да интегрира блокчейн решения във вътрешните си процеси като част от наскоро стартирана програма за стартъпи.
Предвидените от фирмата блокчейн решения включват пазари на услуги за паркинг, алгоритъм за прогнозиране на търсенето и мониторинг на качеството на горивото в реално време.
Освен срива на Биткойн, който поведе крипто пазара надолу, огромен удар понесе и Shibarium – мрежа от втори слой, изградена на Етериум, разработена от екипа на Shiba Inu.
Блокчейнът на Coinbase от втори слой – Base, който има за цел да улесни рентабилните транзакции в мрежата на Етериум, в момента се бори с рязко повишаване на активността в мрежата.
Наскоро Chiliz направи вълнуващо съобщение, разкривайки ново партньорство с френската лига за представянето на играта Coach Ligue 1.
Solana (SOL) наскоро отбеляза рязък ръст на интереса сред инвеститорите, което доведе до достигане на нови върхове. Едновременно с това меме монетите, стартиращи на платформата Solana, също привлякоха значително внимание.