Резултатите на Tesla за третото тримесечие надхвърлиха очакванията на Уолстрийт. Това доведе до над 11% ръст на акциите на компанията по време на предварителната пазарна търговия.
Производителят на електромобили отчете коригирана нетна печалба в размер на $2.5 милиарда, което е с 8% повече от същия период на миналата година, надминавайки прогнозите за $2.1 милиарда. Този ръст се дължи на намалените оперативни разходи и стратегическото понижение на цените, което стимулира търсенето. Приходите нараснаха с 8% до $25.2 милиарда, изоставайки леко от прогнозите на Уолстрийт.
Ключовият показател – брутен марж без кредитите – се подобри до 17.05%, в сравнение с 14.7% през предходното тримесечие. Това увеличение се дължи до голяма степен на намаляването на производствените и транспортните разходи.
Някои анализатори отбелязаха, че тези резултати свидетелстват за това, че главният изпълнителен директор Илон Мъск и неговият екип дават приоритет на рентабилността, като същевременно планират и бъдещо развитие. Те изразиха оптимизъм, че подобрените маржове подсказват, че милиардерът може успешно да пренасочи фокуса на Tesla към технологиите за изкуствен интелект и автономно шофиране.
В своето изявление Tesla прогнозира „лек ръст“ в доставките на автомобили за 2024 г. Мъск изчисли, че намаляването на разходите и по-ниските лихвени проценти могат да доведат до 20-30% увеличение на продажбите на автомобили през следващата година. Компанията също така се подготвя за пускането на нови автомобили и предвижда да пусне по-достъпни модели през първата половина на 2025 г.
Тези резултати идват на фона на предизвикателствата, с които компанията се сблъскваше през предходните тримесечия, включително опасенията относно глобалното търсене на електрически превозни средства и правните проблеми, свързани с възнаграждението на Мъск. Освен това политическите коментари на предприемачът и нееднозначното приемане на наскоро представения роботизиран таксиметров автомобил „Cybercab“ предизвикват внимание. Въпреки тези предизвикателства акциите на Tesla са се понижили с 14% тази година.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.