Дигиталната банка на Goldman Sachs засега не приема повече молби за своята лесна за достъп спестовна сметка в Англия.
Новите британски клиенти на банката вече няма да могат да кандидатстват за онлайн спестовна сметка в Marcus. Goldman Sachs заяви, че решението е временно и трябва да бъде взето, тъй като обемът на депозитите се доближава до регулаторните ограничения.
Над 500,000 британски потребители са открили сметка в Marcus, като са депозирали над 21 милиарда британски лири (27 милиарда долара). Съгласно британския банков регламент, кредиторите се задължават да ограничават депозитите на дребно до 25 милиарда британски лири. Това означава, че Goldman ще трябва да създаде отделно юридическо лице за банката със собствен борд и да ограничи колко капитал може да разпредели между бизнесите си.
Развитието беше съобщено за първи път от Ройтерс във вторник и бе потвърдено от самата банка пред CNBC.
“Ние временно не приемаме нови кандидати за нашата спестовна сметка в Marcus, за да управляваме темповете на растеж на депозитите си”, казва Де Макдейд, управляващ директор на Marcus от Goldman Sachs, в изявление, изпратено до медии.
“Тази стъпка ще ни позволи да продължим да предоставяме голяма полза на нашите съществуващи клиенти. Ние продължаваме да се ангажираме да разширим бизнеса си на дребно в САЩ.”
Goldman подчерта, че решението е само временно и че едногодишната му сметка с фиксирана лихва все още е отворена за заявления от британски клиенти. Американският кредитор се надява да открие отново своята онлайн спестовна сметка през следващите месеци, но заяви, че това ще зависи от пазарните условия.
Банката дебютира продукта си Marcus във Великобритания миналата година, като има за цел да привлече по-млади клиенти със своето цифрово предлагане и добри лихвени проценти. Marcus намали лихвения процент по спестовната си сметка за незабавен достъп до 1,35% в края на миналата година.
“От началото на пандемията видяхме много неща да се случват много бързо: внезапният ръст на използването на дигитални канали, регистрирането на акаунти и резкия наплив от страна на потребителите към спестовни сметки”, каза Саймън Тейлър, ръководител на финтех консултантска компания 11: FS.
Най-високопоставеният банкер в Китай, Пан Гонгшен, потвърди отново стремежа на страната да ускори глобалното разпространение на дигиталния юан, като подчерта плановете за създаване на международен оперативен център за електронния юан в Шанхай.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.