Circle се стреми да стане втората по големина крипто-фокусирана компания, която да стане публична в САЩ.
Фирмата е подала документи в SEC, отбелязвайки голяма стъпка след предходен опит за листване по време на последния бичи пазар. Този ход идва, когато регулаторният климат се подобрява при администрацията на Тръмп.
Финансите на Circle обаче разкриват предизвикателства. Нетният доход на компанията за 2024 г. е $155.7 милиона, което е спад от $267.6 милиона през предходната година, въпреки възстановяването от значителни загуби през 2022 г. За сравнение, Tether отчете $13 милиарда печалби, главно от доходността на държавните облигации на САЩ.
Експерти предполагат, че понижената рентабилност на Circle може да бъде идентифицирана с високи оперативни разходи, свързани със спазването на регулаторните изисквания, за разлика от по-децентрализирания подход на Tether.
Един основен фактор за разходите е партньорството на Circle с Coinbase, което изискваше плащане от $908 милиона през 2024 г., за да се улесни циркулацията на USDC. Анализаторите твърдят, че въпреки партньорството Circle няма уникално предимство в пространството на стабилните монети, особено в сравнение с компании като PayPal, които могат да използват съществуващата си потребителска база за разпространение.
Стратегията на Circle също силно разчита на регулаторно позициониране. Тъй като стабилните монети стават все по-разпространени, фокусът на компанията върху съответствието и лобирането може да помогне за подсигуряване на пазарната си позиция. Скорошно законодателство, като GENIUS Act, може да рационализира регулирането за по-големи стабилни монети, осигурявайки яснота и насърчавайки иновациите.
Предизвикателството на Circle е в балансирането на разширяването с финансовата стабилност. Въпреки че IPO-то може да засили присъствието си, запазването на рентабилността на фона на високите разходи за съответствие и пазарната конкуренция остава несигурно.
PayPal разшири обхвата на своята стабилна монета, PayPal USD (PYUSD), до мрежата Arbitrum, отбелязвайки ключова стъпка в стратегията си за интегриране с по-бърза и по-рентабилна блокчейн инфраструктура.
Citigroup оценява потенциалното пускане на своя собствена стабилна монета, обезпечена с щатски долари, което е сигнал за нарастваща промяна в нагласите на традиционните финансови институции към дигиталните активи.
Според известен крипто анализатор традиционният четиригодишен цикъл, който някога определяше поведението на пазара на Биткойн и алткойните, вече е отживелица.
Главният изпълнителен директор на JPMorgan Chase Джейми Даймън остава скептично настроен към стабилните монети, но твърди, че игнорирането им не е опция за най-мощната банка в света.