Бразилски футболен отбор иска да събере $20 милиона, като стартира собствено първоначално предлагане на токени (ICO).
Футболният отбор Авай Футбол, тим от серия Б, съобщи в сряда, че генерира своята собствена криптовалута като част от усилията им да развият дигиталната екосистема за своите фенове, да им помогне да се класират за най-големите (в Серия А) бразилски футболи състезания и престижния конкурс „Копа Либертадорес“ и изграждането на физическата инфраструктура на екипа.
Inside World Football съобщават, че клубът ще продаде 20,46 милиона токена на всеки един долар. Клубът ще задържи още 1.54 милиона токена, или около 7% от общия брой, който се генерират.
Президентът на Авай, Франческо Жозе Батистоти каза в изявление, че ICO-то е насочено към „глобална база от футболните фенове“, добавяйки:
С нашето ICO ние активно ангажираме всички Авай ФК във Флорианополис и Бразилия, като работим заедно за нашата цел – да станем стабилен член на бразилската Серия А и да се квалифицираме за Копа Либертадорес. SportyCo ще бъде първата спортна компания, която прави първоначално предлагане на токени, проправяйки пътя на други клубове по целия свят да се доближат до финансирането на спортните си дейности по този нов начин.
Инвеститорите, които купуват токенът, ще могат да търгуват на борси или да купуват билети, стоки или други „уникални преживявания“, каза съоснователят на SportyCo Марко Филеж.
Авай планира да събере минимум $8 милиона. Ако клубът не спази този праг, всички средства ще бъдат върнати. Ако се съберат между $ 8 милиона и $ 20 милиона, но не стига до горната си цел, непродадените токени ще бъдат изгорени, според доклада.
Екипът се присъединява към френския клуб Париж Сен Жермен, който обяви във вторник, че планира също така да издаде криптовалута като механизъм за стимулиране на своите фенове.
Токенът PSG обаче няма да има парична роля. Вместо това токенът ще помогне на феновете да гласуват за отборни решения като потници, както вече беше съобщено.
Японският финансов гигант SBI Group значително подкрепи емитента на стабилна монета USDC, Circle, като инвестира $50 милиона в неотдавнашното първично публично предлагане (IPO) на компанията на Нюйоркската фондова борса.
След дълъг период на понижена активност, OpenSea отбелязва значителен ръст в ангажираността на потребителите.
Сам Алтман от OpenAI пренася своето противоречиво начинание за проверка на самоличността, Worldcoin, в Обединеното кралство, като стартира в Лондон.
Изпълнителният директор на Tether, Паоло Ардоино, представи смел сценарий за оценка: Aко гигантът в областта на стабилните монети излезе на борсата, пазарната му капитализация може да достигне $515 милиарда, което потенциално би го превърнало в една от 20-те най-ценни компании в света, изпреварвайки традиционни гиганти като Coca-Cola и Costco.