Пазарната капитализация на Биткойн нарасна от $190 милиарда до около $280 милиарда в последните месеци.
Рано през септември пазарната капитализация на Биткойн се движеше около $190 милиарда, когато цената беше около $10,000.
В последните два месеца, цената на актива нарасна до $15,000. С този скок, пазарната капитализация на BTC скочи с $90 милиарда. Това прави Биткойн мрежата по-ценна от повечето големи компании в САЩ.
Ако оценката на BTC се сравни с публично търгувани компании в САЩ, той ще е 18-тата най-голяма фирма.
На 17-то място се нарежда Home Depot с пазарна капитализация от $306 милиарда. Verizon се нарежда на 18-то с $242 милиарда.
Тъй като пазарната капитализация на флагманската криптовалута е около $280 милиарда, само 17 компании са по-големи от мрежата ѝ.
В последните няколко месеца мрежата на Биткойн стана по-голяма от PayPal, Netflix, Coca-Cola, Disney и Salesforce.
Най-големите финансови институции – като Visa, JPMorgan и Mastercard – все още са по-големи от BTC. За да ги надмине, пазарната капитализация на Биткойн трябва да стигне $426 милиарда.
Анализаторите очакват Биткойн да продължи възхода си в 2020 и началото на 2021, като се очаква да видим нови рекордни стойности.
Биткойн е особено привлекателен за институциите, тъй като може да действа като хедж и дава изложение към асиметричния профил за риск срещу печалба на актива.
Продуктите за инвестиции в дигитални активи отбелязаха приток от $1.04 милиарда през миналата седмица, което доведе общите активи под управление (AuM) до рекордните $188 милиарда, според последния доклад на CoinShares.
Strategy, компанията, фокусирана върху Биткойн, по-рано известна като MicroStrategy, временно е спряла редовните си покупки.
Испанският банков гигант BBVA разшири своите дигитални услуги, като въведе в приложението си търговия и попечителство на Биткойн и Етериум за индивидуални клиенти.
Според нов графичен анализ на Alphractal, броят на активните криптовалути е намалял значително, въпреки че цената на Биткойн продължава да се покачва.