Американският глобален телекомуникационен конгломерат Comcast се стреми да направи своята блокчейн инициатива Blockgraph комерсиално достъпна през 2019 година, според съобщение за пресата, публикувано на 21-ви декември.
„Comcast в момента работи с NBCUniversal, за да тества възможностите на Blockgraph с планове за включването му в адресируемото си предлагане в началото на 2019 година“, според съобщението.
Comcast е глобална медийна компания, основана през 2001 година, която предоставя кабелна телевизия, интернет и телекомуникационни услуги. Comcast е втората по големина телевизионна компания в света по отношение на приходите и най-голямата телевизионна компания в САЩ. Консолидираните приходи на компанията за третото тримесечие на 2018 са $22,1 милиарда.
Според Comcast, отделът „Кабелна Реклама“ стартира следващата фаза на своята платформа Blockgraph – продукт, предназначен да осигурява лични данни и споделяне на информация, което впоследствие ще доведе до стартирането на проекта през 2019 година. Comcast работи по проекта с други играчи от индустрията като медийни конгломерати Viacom и рекламна фирма Spectrum Reach, както и други.
Blockgraph ще предостави “слой на самоличността” за телевизионната индустрия, чрез който медийните компании могат да споделят данни, които не могат да бъдат идентифицирани. Peer-to-peer платформата има за цел да подобри ефективността на телевизионния маркетинг и реклама. Президент нa Spectrum Reach, Дейвид Клайн, коментира:
Наложително е използването на данни да дава приоритет на поверителността на личната информация на потребителите. Технологията Blockgraph осигурява повишена защита на сигурността и поверителността, като позволява на всички участници в телевизионната екосистема директно да споделят техните прозрения, получени от анонимна и обобщена информация.
По-рано днес, генералният прокурор на Минесота ,Лори Суонсън, заведе дело срещу Comcast Corporation / Xfinity, твърдейки, че те таксуват клиентите си повече, отколкото е обещано, в допълнение към таксуването за неподредени услуги и продукти.
В допълнение към собствените си продукти, Comcast подкрепя и други проекти за развитие на блокчейн. През март, базираният в Ню Йорк блокчейн стартъп Blockdaemon затвори финансиращ кръг от $3 милиона, ръководен от телекомуникационния гигант.
Средствата бяха определени да бъдат използвани за „подобряване на възможностите на инфраструктурата и за подпомагане на клиентите да управляват мрежи с множество ползватели във всички видове различни блокчейни“.
Най-богатите инвеститори в Азия насочват средствата си в нова посока, отстъпвайки от активите в щатски долари и преминавайки към комбинация от злато, дигитални активи и китайски пазари.
Според бившия конгресмен Патрик Макхенри, твърдата позиция на Гари Генслер срещу криптовалутите е по-скоро политически театър, отколкото лично убеждение.
Standard Chartered ускорява навлизането си в сектора на дигиталните активи чрез новообявено партньорство с FalconX, водещ брокер, обслужващ институционални крипто трейдъри.
Интересът на инвеститорите към крипто стартъпите отново набира сила, макар и в по-малък обем.