Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
С приемането на закона GENIUS с 68 гласа „за“ и 30 „против“ в Сената, пътят към федерално одобрени, обезпечени с долар стабилни монети изведнъж изглежда много по-гладък. Застъпниците твърдят, че фокусът върху строгите резервни одити и проверки за пране на пари е точно това, което големите корпорации са чакали.
Зад кулисите Amazon и Walmart работят върху специфични за марките си токени, които биха могли да се използват в техните регистри за плащане за милисекунди, според хора, запознати с преговорите. Цифрите обясняват спешността: Платформата на Amazon реализира около $447 милиарда продажби в електронната търговия миналата година, докато онлайн продажбите на Walmart преминаха границата от $100 милиарда. Дори и малка част от таксите за обработка на карти би донесла милиарди спестени годишно и би дала на двете компании по-строг контрол над данните за разходите на клиентите.
Инерцията не се ограничава до търговията на дребно. Shopify вече се ангажира да добави плащания в USDC до края на 2025 г., а банков консорциум, свързан с JPMorgan, Bank of America, Citigroup и Wells Fargo, обсъжда и съвместен токен. Междувременно, гигантът в пост-търговската дейност DTCC нарече стабилните монети „идеален инструмент“ за обезпечение „точно навреме“ по време на пилотно проучване през май.
Нито един от тези проекти няма да стартира, докато законодателите не приключат с преговорите по окончателния текст на GENIUS Act и Камарата на представителите не даде своето одобрение. Но ако законопроектът стигне до бюрото на президента, очаквайте истинска паника: големите вериги магазини, банките и финтех компаниите изглеждат готови да заменят картите с блокчейн в момента, в който Вашингтон им предостави набор от правила.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.
Uber проучва стабилните монети като начин за намаляване на разходите за международни плащания, според главния изпълнителен директор Дара Хосровшахи.