Акциите на Square скочиха във вторник вечерта, след като публикуваха по-добри от очакваните тримесечни резултати и силен растеж в приложението си за потребителски плащания.
Базираната в Сан Франциско компания отчете 1,92 милиарда долара нетни приходи за второто тримесечие – 64% годишен скок.
Коригираната печалба на акция достигна 18 цента, много по-добре от очакваните от Refinitiv анализи за загуба от 5 цента. Нетната загуба на Square за тримесечието беше 11 милиона долара на база GAAP.
Акциите скочиха с 11% и достигна печалби от над 100% за тази година, тъй като потребителите се насочват към дигиталните плащания по време на пандемията.
Приложението му peer-to-peer Cash App, конкурент на Venmo на PayPal, помогна на представянето на Square през второто тримесечие. Брутната печалба за приложението нарасна със 167% спрямо предходната година до 281 милиона долара.
Съхранените средства или количеството пари, които клиентите държат в приложението, скочиха с 86% спрямо предходното тримесечие. Приложението има 30 милиона потребители към юни, спрямо 26 милиона в края на миналата година, според данни, предоставени от компанията.
Cash App видя ‘значителен подем’ на депозитите на своите потребители, които вероятно внасят правителствени стимули, заяви финансовият директор Амрита Ахуджа пред медиите във вторник вечерта.
Въпреки ръста в приложението Cash App, компанията е силно фокусирана върху малкия бизнес, като кафенета и ресторанти, чрез своите лични терминали за разплащане. Много от тези фирми и физически магазини бяха принудени да затворят вратите си поради пандемията. Брутната печалба за основния бизнес на Square падна с 9% през годината до 316 милиона долара. Брутният обем на плащанията на Square през второто тримесечие е спаднал с 15% спрямо предходната година.
Тенденциите в плащанията се подобряват всеки месец през тримесечието, тъй като спиранията, свързани с Covid-19, намаляват и продавачите се адаптират към безконтактната търговия, заяви Square.
Голяма част от неговите продавачи също се преместиха онлайн. Обемът на плащанията в Square от онлайн канали е нараснал с 50% на годишна база, заявиха от компанията. Онлайн съставлява повече от една четвърт от обема на плащанията на продавача, спрямо 14% преди година.
Заемната ръка на Square, Square Capital, отчита значителен спад в приходите след пауза на повечето нови заеми за тримесечието. Вместо това обемът на заема от „Square Капитал“ беше задвижван от Програмата за защита на заплатите или ПЧП. Square казаха, че улесняват заемите за ПЧП за повече от 80,000 малки предприятия при приблизително 873 милиона долара.
Компанията трябваше да отчете печалби в сряда, но публикува данните си ден по-рано, след като Bloomberg News съобщи числата предварително.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.