Акциите на SoftBank Group Corp. поскъпнаха във вторник след съобщения, че японската компания може да участва в значителен кръг на финансиране.
Тази инвестиция може да засили позицията на Масайоши Сон в конкурентния сектор на изкуствения интелект.
Според източниците се очаква Vision Fund на SoftBank да допринесе с $500 милиона за OpenAI, която има за цел да набере $6.5 милиарда при оценка от $150 милиарда. Thrive Capital ръководи тези усилия за финансиране, с принос от големи инвеститори, включително Microsoft. Както OpenAI, така и SoftBank не са коментирали този въпрос.
Акциите на SoftBank се увеличиха с 3.4%, след като претърпяха загуби вследствие на изборите за лидер в управляващата партия на Япония.
Ако кръгът на финансиране се осъществи, това ще затвърди статута на OpenAI като водещ стартъп в индустрията, въпреки продължаващата несигурност, включително неотдавнашното съобщение за напускането на главния технически директор Мира Мурати и потенциалните планове за преструктуриране.
Макар че SoftBank досега не е инвестирала директно в OpenAI, двете компании са си сътрудничили по проекти, особено в разработването на голям езиков модел в Япония. По-рано тази година фондът Vision на банката инвестира в конкурента на Perplexity AI, който се оценява на $3 милиарда.
Последните пазарни сътресения, подхранени от геополитически напрежения и страх на инвеститорите, са типичен пример за това как колебанията в настроенията и поведението на големите играчи влияят върху цените на криптовалутите.
Coinbase се нареди на първо място сред най-добре представящите се акции в индекса S&P 500 за юни, като отбеляза ръст от 43% на фона на силен възходящ импулс, подхранван от яснота в регулаторната среда, иновативни продукти и засилен институционален интерес към криптовалутите.
Главният пазарен стратег на Jefferies, Дейвид Зервос, счита, че предстоящата промяна във властта на Федералния резерв може да се отрази благоприятно на американските пазари на акции.
Нов доклад на Европейската централна банка (ЕЦБ) разкрива, че дигиталните методи на плащане продължават да набират популярност в еврозоната, въпреки че парите в брой остават важна част от потребителските плащания — особено за транзакции с малка стойност и плащания от човек на човек (P2P).