Много хора започват да се питат дали наистина си заслужава да се харчат хиляди или дори милиони долари за NFT, като се има предвид нарастващата им популярност.
Според неотдавнашно проучване, проведено от Finder.com, около 3% от американските интернет потребители в момента притежават NFT. Finder проведе онлайн проучване сред повече от 28,000 лица от 20 държави, за да сравни потреблението на NFT, като откри, че Съединените щати се нареждат на трето място по използването им.
Тъй като NFT се основават на технология, подобна на комодити, техните потребители могат да извлекат финансова печалба от използването им. Благодарение на блокчейн е възможно NFT да се валидират без централен орган и да се използва дигитален подпис за удостоверяване на тяхната собственост и оригиналност.
Значителна част от шума около NFT обаче се дължи на възможността за печалба от тях. Пабло Родригес Фраиле, колекционер на произведения на изкуството, е закупил 10-секунден видеоклип от художник за $67,000 – след което го е продал за $6.6 милиона.
Около 64.3% от 1318-те респонденти в ново проучване, публикувано и проведено от DEXterlab на 10 юни, заявяват, че основната причина, поради която придобиват NFT, е „за да печелят пари“.
НЕ ИЗПУСКАЙ: Етериум се срива до 14-месечено дъно – над $500 милиона са заличени
Втората най-популярна причина, поради която хората се сдобиват с тези неща, според проучването, е „да се присъединят към общност и да се [показват]“. Това е основната причина, посочена от 14.7% от участниците в проучването, за притежаването на определени NFT.
Около 12.4% от анкетираните са колекционери на дигитално изкуство, а 8.6% купуват, за да получат достъп до игри и инструменти, обикновено под формата на членски привилегии, които дават достъп до творбите на художниците, награди и други предимства.
Всъщност печеленето на пари е една от основните причини, поради които хората купуват дигитално изкуство.
В статия, публикувана на 26 април в сайта Phemex, Джефри Крейг изброява четири причини, поради които хората купуват NFT: за да получат достъп до уникални привилегии, за печалба, за поддържане на стойността и за осигуряване на дигитална собственост и права.
Въпреки факта, че основната причина, поради която физическите лица купуват NFT, е да генерират пари, 58.3% от притежателите на такива токени, анкетирани от DEXterlab, съобщават, че техните NFT досега не са били особено печеливши.
Въпреки това около 41.7% от анкетираните посочват, че са успели да създадат печалба от NFT, които са придобили преди това.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Илон Мъск коментира DeFi, изграден върху Dogecoin
Междувременно американските мъже са по-склонни от жените да придобиват NFT, като 4.6% от мъжете и 1.2% от жените притежават поне един токен.
Данните на Finder.com показват, че разликата между половете в Америка е по-голяма от глобалната разлика между половете с 3.3 процентни пункта, когато става въпрос за NFT.
След хакерската атака срещу Bybit на 21 февруари борсата успя да възстанови значителна част от резервите си в Етериум, като се върна до почти половината от нивата си преди атаката.
Тимъти Стебинг, директор на Фондация Dogecoin, наскоро сподели вълнуващи идеи за плановете за разширяване на глобалния прием на DOGE.
Arkham Intelligence, компания за крипто обмен и анализи, разширява услугите си и включва спот търговия с криптовалути, която ще стартира в 17 американски щата на 1 март.
Чанпен Джао (CZ), основател на Binance, наскоро се обърна към криптовалутната общност за насоки как да разпредели над $1 милион, натрупани в адрес на портфейл за дарения, който някога е използвал.