Британският финтех стартъп Monzо отваря врати в Съединените щати с цел да предизвика установените банкови гиганти в страната. Базираната в Лондон компания заяви в четвъртък, че първоначално ще предложи "няколко хиляди карти" на клиенти си при отварянето на новите им магазини в Лос Анджелис, Калифорния.
Monzo е една от няколкото така наречени банки-претенденти, които работят само с ATM карта и приложение. Това са нови дигитални банки, които искат да вземат част от масивния сектор на финансовите услуги.
Вече има много такива в Европа, включително фирмата Revolut и N26 в Германия, докато в САЩ главните необанки са Chime и Aspiration.
За да помогне със стъпването на американският пазар, Monzo си партнира с местния кредитор Sutton Bank. Лос Анджелис е избран за първоначална централа в САЩ със амбиции за разширяване към други градове.
Според генералния директор на Monzo, Том Блумфийлд:
Когато става въпрос за потребителски приложения, банките са най-малко с десетилетие зад функционалността на Lyft или Airbnb. С Monzo се стремим да печелим пари за всички, като работим с нашата общност от потребители, за да изграждаме неща, които работят за тях.
Със стартирането в САЩ, Monzo успя да победи някои от своите конкуренти, които също имат амбиции да се разширят в страната. Revolut и N26 също изявяват намерение да влязат на пазара в САЩ в даден момент тази година.
Фирмата твърди, че сега има повече от два милиона потребители в Обединеното Кралство и се регистрират 200 000 нови такива всеки месец. За сравнение, Revolut натрупа над 5 милиона клиенти, а N26 наскоро каза, че има 3,5 милиона.
Но докато тези конкурентни банки успяват да увеличат популярността си, примамвайки милиони потребители, те се борят да превърнат този растеж в печалби.
През юни месец миналата година, Monzo разкри, че губи £ 15 ($ 19) на клиент въпреки че тази сума спада от £ 65 в края на 2017 година. Revolut успяха да излезнат на нулата за декември 2017 г., но пак отчетоха годишна загуба.
Monzo ще се изправи срещу финансовите титани на Америка, като голямата четворка са J.P. Morgan Chase, Citigroup, Wells Fargo и Bank of America. Междувременно Goldman Sachs също се включи в играта за банкиране на дребно със собствената си онлайн банка, наречена Marcus.
Monzo набра общо $ 268 милиона от инвеститори, включително американския гигант Stripe и фирмите за рисков капитал Accel, и General Catalyst.
Марк Зукърбърг наскоро презентира първия напълно функционален прототип на смарт очилата с добавена реалност на Meta, наречени Orion, твърдейки, че те са най-усъвършенстваните по рода си
Съоснователят на Chainlink Сергей Назаров прогнозира, че токенизираните активи от реалния свят (RWA) скоро ще надминат по стойност криптовалутите.
Австралийската централна банка взе решение да даде приоритет на разработването на дигитална валута на едро на централната банка (CBDC) пред версията на пазара на дребно.
Circle обяви, че вече ще поддържа местни банкови преводи за USDC в Мексико и Бразилия, използвайки системите за плащания в реално време PIX и SPEI на тези държави.